Van maquette naar plattegrond... (wero: 'ik en mijn school')
We sloten onze verkenningstocht doorheen het schoolgebouw af en bouwden alle klassen die we bezochten na met luciferdoosjes. Zo tof...samen die maquette bouwen! Vervolgens haalde Juf Greet haar gouden verfspuit uit en gaf het bouwwerk een gouden laagje. Eén voor één haalden we de doosjes weer weg... wat overbleef was de plattegrond van ons schoolgebouw. Sjiek zeg! In de klas mochten alle leerlingen dan hun eigen plattegrond aanvullen. Alle klassen en lokalen werden netjes ingekleurd en op de legende gezet. Zo kunnen we later alles vlot terugvinden op het plan en gaan we misschien wel eens op speurtocht met onze plattegrond...
En knikkeren... dichten en spelen combineren (muzische ontwikkeling, woord)
Weet je niet een vriendje,
een Kees of een Jan,
een Klaasje of een Peter,
die met me knikkeren kan?
Al kan hij het ook beter:
hij mag beginnen,
hij mag winnen.
Ook als ie al m'n knikkers nam:
als er maar een vriendje kwam.
Mie Bouhuys
Geen opmerkingen:
Een reactie posten